Poradnia Psychologiczna
& Ośrodek Psychoterapii

Regulamin Poradni Psychologicznej i Ośrodka Psychoterapii HARMONIA sp. z o.o.

§ 1 Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady świadczenia usług przez Poradnię Psychologiczną & Ośrodek Psychoterapii HARMONIA sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: ul. Połonińska 25, 35-082 Rzeszów, tel. +48 507 400 781, NIP: 8133907602, REGON: 527137171, e-mail: psychoterapia.harmonia@gmail.com, telefon: +48 507 400 781 / +48 507 400 881.
2. Regulamin dotyczy świadczenia usług psychoterapeutycznych zarówno stacjonarnie, jak i online, a także rejestracji wizyt i płatności.
3. Definicje:
a) Pacjent – osoba korzystająca z usług Poradni.
b) Usługi – konsultacje i psychoterapia świadczone stacjonarnie oraz online.
c) Przedsiębiorca – Poradnia Psychologiczna & Ośrodek Psychoterapii HARMONIA sp. z o.o. („Poradnia”)
d) Konsument – osoba fizyczna korzystająca z usług w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą.


§ 2 Zakres świadczonych usług
1. W Poradni świadczone są usługi konsultacji i psychoterapii indywidualnej, grupowej, rodzinnej oraz dla par, a także terapii osób uzależnionych, współuzależnionych oraz DDA.
2. Usługi mogą być realizowane stacjonarnie w gabinecie lub w formie sesji online.
3. Sesje indywidualne trwają 50 minut, a sesje dla rodzin i par – 50 lub 90 minut.
4. Wymagania techniczne dla sesji online: dostęp do Internetu, urządzenie z kamerą i mikrofonem oraz korzystanie z zabezpieczonych platform internetowych.


§ 3 Zasady zawierania umów i płatności
1. Umowa na świadczenie usług zawierana jest w momencie potwierdzenia rezerwacji przez Poradnię oraz dokonania płatności przez Pacjenta.
2. Rezerwacja wizyt odbywa się: a) telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 22.00)., b) online poprzez formularz rezerwacyjny (cały czas).
3. Aktualny cennik usług znajduje się na stronie internetowej poradni: psychoterapia-harmonia.pl
4. Dostępne metody płatności: przelew bankowy, gotówka, karta płatnicza, Przelewy24 – w razie udostępnienia takiej możliwości przez Poradnię.
5. Płatności za sesje terapeutyczne można dokonać przelewem bankowym na nr konta: 50 1140 2004 0000 3602 8436 2332, tytułem: konsultacja, psychoterapia. Należność za sesję powinna być zaksięgowana na koncie poradni nie później niż na 24 godziny przez umówionym spotkaniem.
6. W przypadku płatności online dodatkowo obowiązuje regulamin dostawcy usługi płatności Przelewy24 dostępny tutaj: Regulamin – Przelewy24.
7. Pacjent ma prawo do odwołania wizyty najpóźniej na 24 godziny przed umówionym terminem.
8. W przypadku odwołania sesji: a) na minimum 24 godziny przed terminem – nie jest pobierana opłata, b) na mniej niż 24 godziny przed terminem lub w razie nieobecności – Pacjent ponosi pełny koszt sesji.
9. W przypadku odwołania sesji przez terapeutę zostanie wyznaczony nowy termin dogodny dla obu stron.


§ 4 Poufność terapii i zagrożenia związane z korzystaniem z sieci
1. Psychoterapeuci zobowiązani są do zachowania tajemnicy zawodowej, z wyjątkiem sytuacji przewidzianych prawem lub zagrożenia życia lub zdrowia Pacjenta.
2. Przekazywanie informacji o Pacjencie innym specjalistom odbywa się wyłącznie za jego zgodą.
3. Sesje online wymagają zapewnienia poufności zarówno przez Pacjenta, jak i terapeutę, w tym zabezpieczenia urządzeń i oprogramowania.
4. Sesja terapeutyczna może być zarejestrowana na nośniku danych elektronicznych wyłącznie za obopólną zgodą Pacjenta i psychoterapeuty, zwłaszcza w sytuacji jeśli nagranie stanowi materiał pomocniczy w procesie psychoterapii lub superwizji.
5. W trosce o wysoką jakość świadczonych usług praca psychoterapeutów poddawana jest regularnej superwizji, w tym superwizji w ramach zespołu terapeutycznego zatrudnionego w Poradni. Superwizor/ zespół terapeutyczny poradni są zobowiązani do przestrzegania tajemnicy zawodowej.
6. Psychoterapeuta może odmówić świadczenia usługi osobie, której zachowanie wskazuje, ze może ona być pod wpływem środków psychoaktywnych, jest agresywna lub naraża dobra osobiste terapeuty.
7. W celu prowadzenia skutecznej terapii Pacjent jest zobowiązany do informowania terapeuty na bieżąco o swoich przeżyciach i o znaczących faktach ze swojego życia.
8. Pacjent ma prawo do pytania terapeuty o jego wykształcenie, wyszkolenie zawodowe, przynależność do organizacji zawodowych, prowadzoną superwizję, staż pracy. Terapeuta informuje Pacjenta o postawionej diagnozę i prognozie, a także przekazuje informacje dotyczące stosowanych metod terapeutycznych i sposobie prowadzenia terapii.
9. Korzystanie z usług online wiąże się z ryzykiem naruszenia bezpieczeństwa danych, np. cyberatakami. Zaleca się korzystanie z aktualnego oprogramowania antywirusowego i bezpiecznego połączenia internetowego.


§ 5 Odstąpienie od umowy
1. Pacjent ma prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni, o ile usługa nie została już wykonana.
2. Aby odstąpić od umowy, Pacjent powinien wysłać oświadczenie e-mailem lub telefonicznie.
3. Zwrot środków następuje w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia.
4. Wzór formularza odstąpienia stanowi załącznik do Regulaminu.


§ 6 Niedozwolone działania
1. Pacjent uprawniony jest do korzystania z Usługi zgodnie z jej przeznaczeniem, w granicach prawa i dobrych obyczajów obowiązujących społeczeństwo informacyjne, z poszanowaniem praw i dóbr innych osób. W szczególności, Pacjent zobowiązuje się do:
a. niepodejmowania działań, które mogłyby zakłócić prawidłowe funkcjonowanie strony internetowej Poradni lub oprogramowania służącego do porozumiewania się na odległość;
b. niewprowadzania Poradni w błąd, np. poprzez podawanie nieprawdziwych informacji lub zatajenie istotnych informacji dotyczących swojej sytuacji;
c. powstrzymywania się od działania w złej wierze.
2. Poradnia uprawniona jest do odstąpienia od umowy i zaprzestania świadczenia Usługi, jeżeli Pacjent narusza Regulamin pomimo wcześniejszego wezwania do zaprzestania naruszeń


§ 7 Reklamacje
1. Reklamacje można składać telefonicznie lub e-mailem.
2. Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni, a informacja o decyzji jest przekazywana Pacjentowi.
3. Pacjent ma prawo do pozasądowego rozwiązywania sporów, np. mediacji lub arbitrażu. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php, http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html.


§ 8 Ochrona danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Poradnia Psychologiczna & Ośrodek Psychoterapii HARMONIA sp. z o.o.
2. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z RODO i wykorzystywane wyłącznie do realizacji usług.
3. Zespół Poradni dokłada wszelkich starań, by dane przekazane przez Pacjentów były należycie chronione i zabezpieczone przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem przez osoby trzecie.
4. Zgromadzone dane Pacjentów nie są przekazywane, sprzedawane czy użyczane innym osobom bądź instytucjom, chyba, że dzieje się to zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub też na wniosek sądu bądź prokuratury lub innego uprawnionego organu, w przypadku naruszenia przez Pacjenta przepisów prawa albo w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia Pacjenta lub osób z jego otoczenia.
5. Zaświadczenia o korzystaniu z terapii wydawane są na wniosek Pacjentów, ale wyłącznie ze wskazaniem od kiedy odbywają się spotkania i w jakiej częstotliwości oraz w przypadku, gdy odbyły się przynajmniej trzy sesje. W przypadku sporządzania opinii terapeuta ma prawo sprawdzić zgodność podawanych danych osobowych z dowodem tożsamość.
6. Pacjenci mają prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, usunięcia oraz wniesienia skargi do Prezesa UODO.
7. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności i plików cookie dostępnej na stronie Poradni https://psychoterapia-harmonia.pl/polityka-prywatnosci/.

§ 9 Postanowienia końcowe
1. Regulamin obowiązuje od dnia [04-04-2025] i jest dostępny na stronie internetowej Poradni.
2. Poradnia zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji.

 

Załącznik:
– Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi wraz z wzorem oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI

Pacjent w ciągu 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie Usługi zawartej na odległość może odstąpić od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy wystarczy, że Pacjent wyśle oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem wskazanego wyżej terminu. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać przesłane pocztą elektroniczną na adres e-mail Poradni lub tradycyjną na adres Poradni. Możliwe jest skorzystanie z wzoru odstąpienia dostępnego poniżej.
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Usługodawcy, w razie skorzystania z Usługi.

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy

 

 

_____________________________________
imię, nazwisko albo nazwa (firma)

_____________________________________
adres e-mail

 

Poradnia Psychologiczna & Ośrodek Psychoterapii HARMONIA sp. z o.o.
ul. Połonińska 25, 35-082 Rzeszów
psychoterapia.harmonia@gmail.com

 

Oświadczam, że odstępuję od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawartej z Poradnia Psychologiczna & Ośrodek Psychoterapii HARMONIA sp. z o.o. dnia ____________ (data otrzymania potwierdzenia rejestracji), wobec nieskorzystania z usługi w terminie 14 dni od dnia dokonania rejestracji.

 

___________________________________